Inkopen - hoe werkt het

Wat fijn dat je interesse hebt in het inkopen bij TICA online; hét B2B online inkoopcentrum voor de professionele inkoper in de home-, gift en gardenbranche. Als wederverkoper en/of professionele eindgebruiker, ben je van harte welkom.

Mogelijk heb je vragen over het inkopen via TICA online. We hebben hieronder de meest gestelde vragen verzameld. Heb je vragen die niet worden beantwoord? Neem dan contact met ons op.

Vragen over mijn order

Kan ik losse producten of de gehele order annuleren? 

Nee, je order wordt direct doorgestuurd naar de exposant en is na het plaatsen van de bestelling niet meer te annuleren.

Kan ik extra producten toevoegen aan dezelfde order? 

Ja, dit kan tot het moment dat we de order aan de leverancier verstuurd hebben. Dit doen wij dagelijks om 10:00 uur (orders van de vorige dag). Wanneer het mogelijk is om je producten toe te voegen ontvang je van ons een extra betaalverzoek voor deze producten en de eventuele bijbehorende verzendkosten.

Hoe wordt mijn order geleverd?

Bij het afronden van je bestelling kun je kiezen voor:

  1. Afhalen bij TICA in Aalsmeer, deze optie is gratis.
  2. Aflevering op een door jouw gekozen adres, hiervoor worden verzendkosten in rekening gebracht.


Verzending van mijn order

Wat kost het verzenden van mijn order?

Transport menukaart

NL

BE

DU

Informatie over verzending

Kleine verzending 0-49kg

€10,95

€18,95

€19,95

1 dag voor ontvangst krijg je per e-mail een Track & Trace-code toegestuurd.

Standaard verzending 50-300kg

€49,95

€59,95

€144,95

1 dag voor ontvangst krijg je per e-mail een Track & Trace-code toegestuurd.

Verzending Large 300-500kg

€89,95

€109,95

€264,95

Partner neemt contact met je op de voor levering

Verzending XL > 500kg

€129,00

€149,95

€364,95

Partner neemt contact met je op de voor levering

 

 

Naar welke landen kan worden geleverd?

Standaard levert TICA online aan Nederland, België en Duitsland. De verzendtarieven in de shop zijn gebaseerd op deze gebieden. Natuurlijk kan onze transportafdeling je helpen de goederen naar een locatie buiten deze landen te sturen. Hiervoor bepalen we de transportkosten op maat. Heb je vragen neem dan contact met ons op. 

Zijn de goederen verzekerend tijdens de verzending?

Nee, de goederen zijn niet automatisch verzekerd. Wil je je goederen verzekeren? Geef dit dan aan in de opmerking of neem contact op met onze afdeling logistiek via klantenservice@ticaonline.nl.

Kan ik alle goederen laten verzekeren?

Nee, breekbare goederen zijn niet te verzekeren. Natuurlijk doen wij ons uiterste best om de producten zo goed mogelijk te verpakken. De ervaring leert dat pakketleveringen of maatwerktransport bij kwetsbare goederen een verstandige keuze is. Het is mogelijk om je zending door ons te laten upgraden. Dit kun je aangeven in de opmerkingen wanneer je je bestelling plaatst. Let wel op dat hiervoor extra kosten in rekening gebracht zullen worden.

Ontvangst van je order

Problemen met je order

  • Ontvang je meerdere colli/pallets van ons, controleer dan eerst of het aantal colli klopt met de informatie op de pakbon.
  • Teken pas daarna de zending af voor ontvangst.
  • Ontbreekt er een eenheid of is er iets beschadigd? Meldt dit dan direct bij de chauffeur en zorg ervoor dat dit wordt genoteerd op het afleverbewijs.
  • Is je zending beschadigd? Maak foto’s van de ongeopende doos en van het product in de geopende doos zodat de beschadiging goed zichtbaar is.

Meldt problemen met je order altijd binnen 24 uur bij ons. Je kunt ons hiervoor mailen. Voorzie je melding van het bestelnummer, een duidelijke omschrijving van het probleem en eventuele foto’s zodat we het probleem snel voor je kunnen oplossen.

Kan ik artikelen retour sturen?

Het is niet mogelijk om artikelen te retourneren of terug te sturen. Dit geld zowel voor online als in onze cash & carries.