Verkopen - hoe werkt het

Verkopen bij TICA online: hoe werkt het? 

Wat fijn dat je interesse hebt in het verkopen bij TICA online; hét B2B online inkoopcentrum voor de professionele inkoper in de home-, gift en gardenbranche.

Als wederverkoper en/of professionele eindgebruiker, ben je van harte welkom bij TICA online waar je per stuk kunt inkopen bij tientallen groothandels.

Producten uploaden

Om je producten vindbaar en daarmee verkoopbaar te maken is het belangrijk dat we beschikken over goede product specificaties en informatie. Denk aan de afmetingen, kleur, het materiaal waar van je product gemaakt is, de besteleenheid, de prijs, etc. Vul deze importsheet in met alle productinformatie die je hebt en breng je producten snel online.

Op dit moment werken we aan een proof-of-concept voor een real time koppeling met jullie systemen. Wil je hier meer informatie over? Neem dan contact met ons op.

Maak een sterke eerste indruk; fotografie en copy

Voor een optimale online performance heb je aantrekkelijk beeld en tekst nodig. Heb je hier hulp bij nodig? Wij ondersteunen graag bij het maken van de juiste product- en sfeerfotografie, de beschrijving van je merk(en) en het maken SEO-vriendelijke teksten. We hebben alles in huis om jouw artikelen zo goed mogelijk in de etalage te zetten. Klik hier voor meer informatie over onze extra online services!

Download de instructies voor productfotografie hier!

Veelgestelde vragen 

Wat is het verschil tussen app/klantenportal en TICA online?

In het klantenportal en de app van TICA/ Trends & Trade hebben pashouders de mogelijkheid om de beschikbaarheid te checken van producten die eerder in onze cash & carry zijn gekocht, deze zijn via het bestelnummer na te bestellen en op te halen in een cash & carry naar keuze. Daarnaast hebben pashouders via de app en het klantenportal inzicht in hun facturen.

TICA online is ons online B2B lifestyle platform waarin we pashouders inspireren met een uitgebreid assortiment, collecties, shop the looks en trends. TICA online biedt een breder assortiment per exposant dan in de fysieke cash & carry en pashouders kopen via dit kanaal op ieder gewenst moment en vanaf iedere locatie in. Bestellingen worden geleverd op ieder gewenste locatie of opgehaald bij TICA Aalsmeer.

Met hoeveel artikelen adviseren jullie om online te gaan?

Uit ervaring weten we dat er verschillen zijn tussen on- en offline sales. Zo kunnen hardlopers in een fysieke en online cash & carry van elkaar afwijken. Wij adviseren om met een zo groot mogelijk assortiment -dat beschikbaar of binnenkort beschikbaar komt (new) – online te gaan. Zo sluit je op voorhand geen artikelen uit en heb je de mogelijkheid om later je assortiment gericht bij te stellen.

Hoe krijg ik en lever ik mijn orders?

Hoe krijg ik mijn orders door van TICA online? Bestellingen binnen TICA online worden minimaal 1x per dag met jou als exposant gedeeld. Hoe lever ik mijn orders aan en hoe komt dit bij de inkoper? Je levert binnen 3-5 werkdagen – of anders overeengekomen- de bestelling aan bij TICA. De bestelling is ingepakt volgens instructies en voorzien van de juiste referentie. TICA voegt alle orders samen en verzendt het pakket aan de inkoper. Hier vind je de instructies.